Centrale intakecommissie
In de vorige nieuwsbrief gaven we al aan dat het project aan herijking toe was. De afgelopen periode hebben we de gewenste situatie opnieuw geformuleerd:
Er valt geen cliënt tussen wal en schip
We hebben de knelpunten onder de loep genomen en de speerpunten verzamelt. Hierdoor is er meer structuur in het projectplan ontstaan.
De subdoelstellingen:
- Het goed in kaart hebben van de sociale kaart. Er is een expertisematrix opgesteld waarin staat welke aanbieder welk (complex) zorgaanbod heeft
- Er is één centraal aanmeldpunt voor complexe zorgvragen. Via dit aanmeldpunt wordt regionale stuurinformatie gegenereerd.
- Er is structurele samenwerking van aanbieders. Intakers van de diverse organisaties overleggen structureel met elkaar, leren van elkaar (intervisie?).
- Er is een flexibele schil binnen de regio die sectoroverstijgend mee kan kijken bij complexe zorgsituaties waardoor aanbieders zich door elkaar ondersteund voelen bij complexe hulpvragen.
- Er is een plan/vorm voor onderlinge kennis uitwisseling (bijv. een leernetwerk)
- Er zijn afspraken over het eventueel terugplaatsen en het kunnen op- en afschalen van de zorg bij uitval cliënt.
- Er is een dekkend aanbod van zorg in de regio voor alle doelgroepen
- Daar waar er geen aanbod is voor een specifieke doelgroep wordt gekeken met inkoper en aanbieders naar mogelijkheid dit te creëren.
Nadat de doelen en actiepunten duidelijk zijn omschreven, zullen we dit voorleggen aan de stuurgroep met voorstel om verder te gaan.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!